Het wordt lastig verkopen wanneer mensen niet afweten van het bestaan van je bedrijf. Hoewel je producten of diensten wellicht van een zeer hoge kwaliteit zijn, is het niet rendabel wanneer er geen verkopen plaatsvinden. Het vergroten van de bekendheid van je bedrijf is hierbij dus cruciaal, maar veel ondernemers weten niet hoe ze dit kunnen doen of ondervinden moeilijkheden dankzij een beperkt budget.
Geen zorgen! Het scheelt dat er tegenwoordig vele manieren zijn om meer naamsbekendheid te krijgen, waarbij er ook enkele budgetvriendelijke opties erg populair zijn. In dit artikel leggen we je uit hoe je voor jouw bedrijf meer naamsbekendheid kunt krijgen door middel van drie relatief goedkope middelen.
Relatiegeschenken
Als het gaat om vergroten van de naamsbekendheid, kijkt men al gauw naar potentieel nieuwe klanten, terwijl er ook een kracht schuilt achter de huidige klantengroep. Door middel van relatiegeschenken versterk je de band met de huidige klanten, waardoor ze tevreden terugkomen voor meer zaken. Het gevolg van deze tevredenheid is dat de klanten over jouw bedrijf zullen vertellen binnen hun sociale kring, waardoor er sprake is van mond-tot-mondreclame.
Daarnaast zijn de met logo bedrukte artikelen ook een promotiemiddel op zich. Wanneer bedrijven bijvoorbeeld sporttassen bedrukken en deze uitdelen aan klanten, zullen omstanders blootgesteld worden aan jouw merknaam, wat zorgt voor meer bekendheid. Kijk voor relatiegeschenken eens op https://www.relatiegeschenkenxl.nl/ waar ze met hun ruime aanbod relatiegeschenken voor iedere doelgroep hebben.
Online kanalen
Natuurlijk kun je via relatiegeschenken nieuwe mensen bereiken in de fysieke wereld, maar tegenwoordig wordt alles steeds digitaler, waardoor bedrijven online kanalen zeker niet mogen onderschatten. Misschien denk je nu aan het optimaliseren websites en sociale mediapagina’s, wat uiteraard geen verkeerde gedachte is. Echter ligt de meeste winst te behalen bij zaken als SEO en advertising.
Deze gebieden kunnen voor ondernemers nogal onbekend terrein zijn. Tevens ben je al zo druk met het ondernemen zelf, waardoor je er waarschijnlijk niet eens de tijd voor hebt. Uiteraard kun je zelf al een eindje komen als het gaat om websites en sociale mediapagina’s draaiende te houden, maar wil je meer vooruitgang boeken, dan is het aan te raden een samenwerking aan te gaan met een marketingbureau.
Fysieke reclame
In het begin noemden we al relatiegeschenken als een vorm van een fysiek reclamemiddel. Uiteraard zijn er meerdere vormen van fysieke reclamemiddelen, zoals flyers, posters en visitekaartjes. Het voordeel van fysieke reclame is dat het relatief laagdrempelig is om in te investeren.
Daarnaast kun je ook gericht een doelgroep bereiken door op tactische plekken deze reclamemiddelen te plaatsen. Al met al zal een combinatie van reclamemiddelen ervoor zorgen dat je bedrijf meer naamsbekendheid krijgt. Zo kun je beginnen met fysieke reclamemiddelen en relatiegeschenken om op den duur over te stappen op een samenwerking met een online marketingbureau.