Ben je ondernemer? Dan wil je dat je bedrijf een goede naamsbekendheid heeft. Logisch, want dit kan nieuwe klanten opleveren. Daarnaast zijn klanten sneller geneigd om opnieuw een product of dienst bij je af te nemen als ze je (her)kennen. Reden genoeg om een goede naam op te bouwen. Weet je niet precies hoe je dit aanpakt? Geen probleem, want in deze tekst helpen wij je hier een handje bij.
Maak reclame
Een eerste manier om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten, is door reclame te maken. Je kunt bijvoorbeeld een advertentie plaatsen in lokale media, zodat mensen je bedrijf (beter) leren kennen. Het bereik van deze media beperkt zich alleen tot de regio. Wil je juist buiten de regio meer naamsbekendheid krijgen? Dan kan online adverteren interessant zijn.
In plaats van adverteren kun je ook reclame maken voor je bedrijf door middel van sponsoring. Verbind jij je naam aan een lokaal sportteam? Dan komt je logo vaak op de kleding te staan. Zo’n team speelt vaak in verschillende plaatsen, waardoor meer mensen in aanraking komen met je bedrijf. In plaats van een sportteam kun je ook een (lokaal) evenement sponsoren.
Ga op een beurs staan
Wie de naamsbekendheid van zijn bedrijf wil vergroten, kan ook op een beurs gaan staan. Als je hier een stand hebt, kunnen mensen deze bezoeken. Je kunt je producten laten zien of vertellen over de diensten die je levert. Wil je dat bezoekers je naam onthouden? Neem dan weggevertjes mee. Laat bijvoorbeeld pennen bedrukken met het logo en de gegeven van je bedrijf. Mensen worden zo telkens aan jou herinnerd als ze de pen gebruiken.
Verbeter je online zichtbaarheid
Wil je dat je bedrijf bekender wordt? Zorg er dan voor dat je een website hebt met waardevolle content. Dit doe je door je teksten te optimaliseren voor zoekmachines. Je bent zo beter vindbaar en dat vergroot de kans dat mensen op je site terechtkomen als ze een product of dienst zoeken dat jij aanbiedt. Beperk je overigens niet alleen tot je website, maar richt je ook tot sociale media. Via dergelijke platformen bereik je vaak snel een grote doelgroep en dat draagt bij aan je naamsbekendheid.
Laat relatiegeschenken voor je werken
Je verwacht het misschien niet, maar relatiegeschenken kunnen de naamsbekendheid van je bedrijf ook vergroten. Laat je een tas bedrukken met je bedrijfslogo en nemen je relaties deze mee als ze een dagje uit zijn of op vakantie gaan? Dan maken ze indirect reclame voor jouw bedrijf. Andere mensen zien de tas immers ook en dat vergroot je naamsbekendheid. Bijkomend voordeel van tassen is dat ze functioneel zijn. De meeste mensen gebruiken namelijk vrijwel dagelijks een tas.
Voorzie bedrijfskleding van bedrukking
Werkt je personeel veel op locatie? Koop dan bedrijfskleding voor ze en laat dit bedrukken met je logo. Je zorgt hiermee goed voor je personeel en verbetert direct ook de naamsbekendheid van je bedrijf. Mensen komen immers in aanraking met jouw bedrijf als ze je personeel in bedrukte kleding zien werken.